Raport bieżący nr 50/2011 - Zawarcie umowy znaczącej na budowę Trasy Słowackiego w Gdańsku - zadanie IV
Zarząd HYDROBUDOWY POLSKA S.A. informuje, że 14 października 2011 roku konsorcjum firm („Wykonawca”) w składzie: Obrascón Huarte Lain S.A. - lider konsorcjum, HYDROBUDOWA POLSA S.A. - partner konsorcjum, PBG S.A. - partner konsorcjum, APRIVIA S.A. - partner konsorcjum, Przedsiębiorstwo Robót Górniczych „Metro” Sp. z o.o. - partner konsorcjum
zawarło z Gminą Miasta Gdańska („Zamawiający”), reprezentowaną przez Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o., umowę na wykonanie robót budowlanych w ramach przedsięwzięcia: „Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk – Trasa Słowackiego” Zadanie IV. Odcinek Węzeł Marynarki Polskiej – Węzeł Ku Ujściu.
Wartość wynagrodzenia umownego wynosi 720.000.000 zł netto, tj. 885.600.000 zł brutto.
Wykonawca zobowiązał się do wykonania zadania w terminie 36 miesięcy.
W umowie przewidziano kary umowne w wysokości:
a) 0,05% wartości umowy za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu umowy,
b) 0,05% wartości umowy za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu każdego zakresu robót określonych jako „kamień milowy”.
Całkowita kwota tak określonych kar nie przekroczy 10% wartości umowy, przy czym kary nie mają charakteru wyłącznego i Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych, o ile wartość szkody przekroczy wysokość tych kar.
Strony konsorcjum ustaliły następujący podział prac objętych kontraktem:
1. Obrascón Huarte Lain – 55% zakresu robót,
2. HYDROBUDOWA POLSKA, PBG, APRIVIA i PRG Metro – 45% zakresu robót.
PRG Metro jest spółka zależną od HYDROBUDOWY POLSKA.
HYDROBUDOWA POLSKA, PBG, APRIVIA i PRG Metro należą do Grupy Kapitałowej PBG.
Umowa została uznana za znaczącą, gdyż jej wartość przewyższa 10% wartości kapitałów własnych HYDROBUDOWY POLSKA S.A.
Podstawa prawna:
§ 5 ust.1 pkt. 3 rozporządzenia z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych
Podziel się na: