2010-08-05

Strona internetowa Hydrobudowy Polska w II etapie konkursu "Złota Strona Emitenta"

Miło nam poinformoać, iż podobnie jak w ubiegłym roku strona internetowa Hydrobudowy Polska została zakwalifikowana do II etapu konkursu Złota Strona Emitenta.

W I etapie Konkursu (1 lipca – 3 sierpnia) oceniono strony internetowe 522 polskich oraz zagranicznych spółek giełdowych, których akcje były notowane w dniu 1 lipca 2010 roku na GPW w Warszawie, także na rynku New Connect. W tej części Konkursu zbadano osiem zagadnień na podstawie formularza zawierającego pytania zamknięte (tak/nie), którym przypisano określoną wagę punktową. Kryteria oceny w I etapie są szczegółowo opisane w regulaminie oraz na stronie: www.zse.seg.org.pl

Do II etapu Złotej Strony Emitenta 2010 zakwalifikowano rekordową liczbę 57 spółek giełdowych najwyżej punktowanych w I etapie Konkursu. Wysoki i wyrównany poziom zawartości merytorycznej witryn internetowych przyczynił się do wyłonienia większej liczby spółek niż przewidziano w regulaminie Konkursu.

„Czynnikiem decydującym o zakwalifikowaniu do II etapu Konkursu większej liczby spółek niż określa regulamin był zbliżony czas odpowiedzi na trzy zapytania fikcyjnego inwestora. Biorąc pod uwagę niewielkie różnice czasowe, które mogą wynikać z przyczyn technicznych w zakresie błędu pomiaru, zdecydowaliśmy zakwalifikować ex aequo kilka spółek w dwóch kategoriach konkursowych” – mówi Mirosław Kachniewski, Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.
Już 5 sierpnia 2010 roku rozpocznie się II etap Konkursu, w którym wyłonionych zostanie po 3 nominatów w każdej z pięciu kategorii konkursowych. 57 witryn internetowych oceni jury konkursowe złożone ze specjalistów w 8 dziedzinach, po 4 osoby w każdym kryterium. Każdy członek jury oceniać będzie strony www w obrębie swojej specjalności:

1.    Jasność komunikatu, zawartość informacyjna
2.    Informacje dla inwestorów odnośnie nowych zasad WZA
3.    Innowacyjność komunikacji
4.    Intuicyjność, ergonomia, zgodność z regułami nawigacji
5.    Poprawność zastosowanych technologii
6.    Estetyka strony
7.    Opinia inwestorów indywidualnych
8.    Opinia inwestorów instytucjonalnych

Wyniki II etapu Konkursu zostaną ogłoszone 6 września 2010 roku. Ogłoszenie werdyktu Kapituły Konkursu i wręczenie nagród laureatom Złotej Strony Emitenta 2010 odbędzie się 1 października, podczas V Kongresu Zarządów Spółek Giełdowych SEG.

Celem Konkursu jest promocja stron internetowych spółek giełdowych, jako przyjaznej, efektywnej i nowoczesnej formy komunikowania się emitenta z inwestorami, akcjonariuszami oraz środowiskiem biznesowym.

Patronat nad Konkursem Złota Strona Emitenta 2010 objęła Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA oraz Grupa Etendard. Patronat medialny sprawują: Rzeczpospolita, Gazeta Giełdy Parkiet, Polska Agencja Prasowa, Miesięcznik Kapitałowy, Computerworld, Radio PIN, Onet.pl, TCN CNBC Biznes.
Szersze informacje na temat Konkursu znajdują się na stronie www.zse.seg.org.pl
 

Na skróty