2010-11-18

Pora na drugi, dłuższy odcinek „jedynki”

Blisko 91 mln zł netto otrzyma konsorcjum z udziałem spółek z grupy PBG, w tym Hydrobudowy Polska, za gruntowną przebudowę 9-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 1 we Włocławku.

 
Podpisaną w środę, 17 listopada, umowę zrealizuje konsorcjum utworzone przez Aprivię, PBG, Hydrobudowę Polska, Husar Budownictwo Inżynieryjne, SRB Civil Engineering, John Sisk & Son oraz Roadbridge. Wartość kontraktu to 90,8 mln zł netto (110,7 mln zł brutto).
 
Liderem konsorcjum została Aprivia, która – podobnie jak Hydrobudowa Polska – należy do grupy kapitałowej PBG. Husar to spółka pracownicza, wydzielona w 2009 roku ze struktur oddziału HBP we Włocławku, z którą Hydrobudowa współpracuje także przy innych zadaniach. SRB, John Sisk & Son i Roadbridge to z kolei firmy irlandzkie, z którymi grupa PBG buduje już trzy odcinki autostrady A1 pomiędzy Toruniem i Strykowem.
Zgodnie z umową konsorcjum, spółki z grupy PBG oraz Husar będą odpowiedzialni za 50% zakresu prac, a partnerzy z Irlandii – za pozostałe 50%.
 
Kontrakt przewiduje gruntowną przebudowę ponad 9-kilometrowego odcinka DK1, będącej główną drogą we Włocławku o charakterze lokalnym i tranzytowym. Ze względu na złożoność projektu, termin jego realizacji ustalono na 36 miesięcy.
 
Inwestycja ta jest współfinansowana ze środków z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jest to drugi etap przebudowy „jedynki” we Włocławku. Pierwsza część, obejmująca niemal 2 km trasy w centrum miasta, realizowana jest od lutego br. przez konsorcjum firm: Aprivia, Hydrobudowa Polska, PRiD (również z grupy PBG) oraz Husar. Wartość pierwszego zadania to 32,4 mln zł netto (39,5 mln zł brutto).
 

Na skróty