2009-08-28

Nie dla budowy autostrady A2

Oferta konsorcjum w skład którego wchodzą PBG S.A. i HYDROBUDOWA POLSKA S.A. na wybudowanie dwóch odcinków autostrady A2 Stryków-Konotopa została uznana za nieważną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Kontrakty te mają otrzymać Mostostal Warszawa i Budimex Dromex.

W czwartkowym komunikacie prasowym GDDKiA podała, że oferty konsorcjum SRB Civil Engineering Ltd z PBG i HYDROBUODOWĄ POLSKA zostały odrzucone, ponieważ kosztorysy prac projektowych odcinków B i E "przekraczały dopuszczalny limit kosztów zawartych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla przetargu na autostradę A2 Stryków - Konotopa".
"Projekty mogły kosztować maksymalnie do 5 proc. wartości zamówienia, tymczasem w ofertach SRB Civil Engineering Ltd próg 5 proc. został przekroczony" - napisano w komunikacie.
"W związku z tym, w oparciu o art.89 ust.1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zamawiający, czyli GDDKiA, był zmuszony odrzucić oferty konsorcjum SRB z postępowania przetargowego dla odcinków B i E" - dodano.
Oferty te zostały odrzucone, mimo że jako całość były najtańsze, gdyż odcinek B miał zostać zbudowany za 706,5 mln zł, a odcinek E za 330,6 mln zł.
GDDKiA rozstrzygnęła, że odcinek B zbuduje Mostostal Warszawa, za 843,5 mln zł, a odcinek E zbuduje konsorcjum Budimex-Dromex, które otrzyma za to 425,5 mln zł.
Pozostałe trzy odcinki mają zbudować firmy, które złożyły najtańsze oferty.
Od chwili rozstrzygnięcia przetargów wykonawcy mają dziesięć dni na składanie protestów, a od chwili złożenia protestów GDDKiA ma również 10 dni na ich rozstrzygnięcie.
Następnie wykonawcy mają 10 dni na złożenie odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.
Proces projektowania i budowy A2 na odcinku od Strykowa do Konotopy ruszy w 2009 roku. Autostrada zostanie oddana do użytku do końca maja 2012 roku i połączy się z północną obwodnicą Warszawy S8, a potem z południową obwodnicą S-2.

Na skróty